Mungoad idandamiseks 40g

1.50

Idandamiseks sobivad mungoaseemned.
Neist kasvatatud idud on mõnusa pähklise maitsega. Lisaks on mungoad rikkalikud valgu- ja mineraalide allikad: kaalium, fosfor, kaltsium, magneesium, naatrium, tsink ja vitamiinid: E, B2, B1, B6, B3 allikaks .
Kasutatakse salatite valmistamiseks, võileibade lisandiks, panniroogadel, supile lisamiseks.

Seemnete ettevalmistamine idandamiseks.
Leotage loputatud seemneid 3-6 tundi soojas, keedetud vees. Seejärel asetage seemned ühtlaselt idandamisrestile. Lisage kuni võrgusilma tasemeni vett. Vahetage vett iga päev ja jälgige, et veetase oleks ühtlane.
Idusid saab kasvatada ka idandamisnõus: valage loputatud seemned puhtale idandamisalusele ja hoidke neid mõni tund vees. Seejärel tühjendage aluse all olev reservuaar ja loputage seemned,  asetage idandamisnõu sooja, pimedasse kohta.
Loputage idandatavaid seemneid kaks korda päevas, keedetud ja jahutatud veega .  Umbes 2-3 päeva pärast on idud söömiseks valmis.

6 laos

 

Kirjeldus

Munguba sisaldab 35% proteiine ja 18% rasvhappeid, sh.omega 3 ja 6, seedimist soodustavaid ensüüme. Mineraalidest sisaldab Ca, Mg, K, Fe, Zn, Cu, P, Na.

Võrreldes teiste oalistega, sisaldab rohkem proteiine ja rasvhappeid (teised oalised sisaldavad keskmiselt 20% proteiine ja 2% rasvhappeid).

Sisaldab lisaks isoflavonoide mis alandavad kolesteroolitaset ja fütoöstrogeene mis kompenseerivad östrogeenide vähesust menopausi korral ja aitavad osteoporoosi ära hoida. Sobib tänu kasulike rasvhapete sisaldusele asendama piima- ja juustutooteid ja tänu proteiinisisaldusele lihatooteid.