BIO Rukola Seemned Idandamiseks 5g

2.90

Rukola (Eruca sativa) seemned on kasvatatud mahepõllunduses.

Lisaks huvitavale maitsenüansile, mida rukola toidule annab, on ta ka väga kasulik nagu kõik muudki rohelised lehtköögiviljad, sest sisaldab palju vitamiine (C, B-rühm jm) ning mineraalaineid. Võõrkapsa lehtedel on mikro­organisme hävitav toime. Need soodustavad seedenõrede eritumist ja vee eemaldamist organismist. Lehtede kibeka piprase maitse põhjustavad nende söömisel ja seedimisel tekkivad sinepiõlid.

10 laos

Tootekood: LEG257 Kategooriad: , , Silt:
 

Kirjeldus

Rukola all tuntakse meil kaht maitse poolest sarnast liiki: üheaastast põld-võõrkapsast ja pisut vängema maitsega püsikut võõr-liivsinepit. Mõlemad liigid kuuluvad ristõieliste sugukonda, aga eri perekonda.

Põld-võõrkapsas e. Eruca sativa

Eri keeltes tuntakse seda taime paljude nimetuste all: inglise keeles rocket ja arugula, prantsuspäraselt roquette, itaalia keeles rucola, hollandi keeles raket jne. Rukola pärineb Vahemere-äärsetelt aladelt, ent juhusliku tulnuktaimena kasvab põld-võõrkapsas ka Eestis: esimest korda leiti seda 1957. aastal Valgast raudtee lähedalt.

Põld-võõrkapsas (Eruca vesicaria) on üheaastane, seeme idaneb väga kiiresti ja võrseid saab tarvitada juba paari­kümne päeva pärast. Kastmisega ei tohi koonerdada ega liialdada. Muld peaks olema kogu aeg parajalt niiske.

Avamaal kasvatades võib suve jooksul teha paarinädalase vahega mitu külvi, siis on kogu aeg värskeid lehti võtta. Toiduks tarvitatakse põhiliselt lehti, seemned on aga väga head toidu maitsestamiseks.

Võõrkapsa lehtedel on mikro­organisme hävitav toime. Need soodustavad seedenõrede eritumist ja vee eemaldamist organismist. Lehtede kibeka piprase maitse põhjustavad nende söömisel ja seedimisel tekkivad sinepiõlid.

Rukola toidus

Võõrkapsas ja liivsinep seisavad toidukilesse pakitult külmikus värskena kaks-kolm päeva. Aedviljasuppidele võib neid peenestatult lisada vahetult pärast supi valmimist. Omleti valmistamiseks piisab suurest peotäiest taimedest: haki need peeneks ja kuumuta mõni minut väheses õlis või võis, seejärel vala peale maitsestatud muna-kohvikooresegu ja küpsetada tervislik omlett.

Allikas: https://maaelu.postimees.ee/6727429/rukola-taiesti-erinevad-salatitaimed